torsdag 25 februari 2016

AIK IKONEN ROGER ANDERSSON

Efter en längre tids sjukdom har AIK:s materialförvaltare Roger Andersson lämnat oss. Under min tränarkarriär har jag haft nöjet att jobba ihop med många fantastiska materialförvaltare och Roger är en av de som jag aldrig glömmer. Han älskade sitt AIK och sade aldrig ett ont ord om sina spelare.

Jag tror att Roger var en av de första heltidsanställda materialare och det var inget åtta till fem jobb, han tillbringade mer tid på hovet än i sin lägenhet. Han gjorde verkligen rätt för sin lön. Efter min första träning med AIK hängde jag upp mina grejer på kroken. Roger var inte nöjd med ordningen bland svettkläder och hockeyutrustning. Han uppmanade mig att lägga allt på golvet så att han fick sköta det på sitt sätt. Det var förbjudet att plocka grejer i Rogers material rum om någon överhuvudtaget kom på tanken var han sur i en vecka.

Han var beredd att göra allt för att spelare och ledare skulle lyckas att nå bra resultat. Om ni sköter hockeyn sköter jag materialet. Under mina fyra år hände det en gång att Roger glömde något material. Han deppade i en vecka och vi fick trösta honom dagligen.

Tack för ett fint samarbete och du kommer alltid att finnas i mina tankar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar