onsdag 19 februari 2014

SEMIFINALER

Man skall vara ödmjuk när det går bra, men jag måste erkänna att jag är lite stolt över mitt resonemang innan kvartsfinalerna. Inte bara vinnarna satt klockrent även resultaten, får ha överseende med Canadas knappa vinst.

Semifinalerna blir ingen grannsämja, två matcher där rivaliteten står i högsätet. Kommer Sverige att få hål på Finlands suveräna kollektiva uppoffrande försvarsspel och överlista turneringens bästa målvakt? Då måste Sveriges passningsspel och intensitet förbättras. Fem mot fem kommer inte Finland att göra några mål de får lita till sitt PP, här blir det en kamp mellan de högerfattade pensionärerna Selänne och Alfredsson. Sveriges bästa Karlsson, får han utrymme för sina bombnedslag från blå? Mellan jämna lag blir det som vanligt, att målvaktsspelet och PP kommer att bli avgörande.

Det lag som har imponerat mest är USA och de skall möta ett Canada, trots alla potentiella målskyttar, som har haft förtvivlat svårt att få till målskyttet. USA ser mycket kvickare ut och utför sina aktioner i ett mycket högre tempo. Tycker att detta påminner om junior VM, där A-lagen är en kopia av sina respektive Junior-lag. När skall världens bästa ishockeyspelare Crosby visa upp sina konster?

Egentligen skulle jag inte ge mig på något tips, man har bara tur en gång, men jag skall inte vara feg.
SVERIGE - USA SPELAR FINAL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar